Oznaki wycieków oleju:
- Niebieski dym z rury wydechowej
- Czarny dym z rury wydechowej
- Olej w obudowach zewnętrznych turbosprężarki
Przyczyny wycieku oleju od strony kompresji:
- Blokada/ograniczenie w rurze doprowadzającej powietrze lub filtrze powietrza. Może to wytwarzać próżnię, co z kolei powoduje wyciek oleju od strony kompresji
- Przedostanie się dodatkowego powietrza do przewodów wlotu lub do Intercoolera
Przyczyny wycieku oleju od strony turbiny:
- Wycieki w układzie wydechowym
- Zatkana obudowa łożyskowań
- Wycieki w układzie recyrkulacji spalin (EGR)
Przyczyny wycieku oleju z obydwu stron:
- Powtarzające się wyłączenia gorącego silnika prowadzące do osadów węgla (koksu) w obudowie centralnej
- Fizyczne uszkodzenie części obrotowych turbosprężarek i nadmierny luz na łożyskach
- Montaż niewłaściwej turbosprężarki
- Ograniczenia w rurze powrotnej oleju
Zapobieganie awarii:
- Upewnić się, że układy odprowadzania powietrza i oleju nie są zablokowane
- Sprawdzić czy w układzie wydechowym nie ma wycieków
- Upewnić się, że filtr cząstek stałych i katalizator nie są zablokowane


źródło: materiały MELETT